מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות

שבע סיבות (טובות!) למה נושא השותפות נוגע לך באופן אישי

הבלוג של דלית אליהו | מאמנת לחיים

יכול לעניין אתכם גם

בלוג - מאסטרי

אהבה והישרדות

אהבה בלי יכולת להתמסר היא רק דרמה. אבל לרובנו יהיה קשה להבדיל בין אהבה טהורה

מוקדם יותר השנה כשהעברתי פעילות בנושא שותפות, שהיתה מעולה דרך אגב ותודה לכל מי שלקחו חלק, היו הזמנות שנשלחו בווטסאפ או במייל, והיו אנשים

שענו: “תודה אבל זה לא נוגע לי”  או בלי התודה : ) 

אז במיוחד בשביל מי שעוד לא הבין כמה שזה נוגע לו, הנה 7 סיבות (טובות!) איך שותפות נוגעת לכולנו באופן הכי אישי שיש.

1. אנחנו נשמות שעוברות חוויה אנושית – רוח שמגיעה בתור חומר. יישות רוחנית שמבקשת לשתף פעולה עם גוף גשמי. השותפות הכי חשובה בחיים. שיתוף פעולה בין הרוח לחומר הוא הראשוני והמהותי ביותר ביכולת ההתפתחות שלנו על כדור הארץ.

2. בכולנו קיימים שני קטבים זכרי ונקבי – היכולת לבחור את דרך הפעולה שלנו ומאיזה מקום היא מגיעה, האם מהזכרי, הלינארי, החודר? או מהנקבי המופשט המכיל? זו היא בחירה שתקבע במידה רבה את תוצאותיהם של מהלכים רבים בחיים. השותפות הטובה בין שני הקטבים האלה בתוכנו תאזן לנו המון החלטות וכמובן תשתקף במערכות יחסים חיצוניות שהן עם המין השני או עם קוטב משיכה נגדי.

3. חוויה חיצונית היא תמיד שיקוף של מציאות פנימית– על כל קונפליקט פנימי לא מטופל, יופיע קונפליקט חיצוני. כל אתגר מול חברים, שותפים לעסק או לחיים, או בני משפחה, כל אי יכולת לשתף פעולה בצורה הרמונית נובעת מהתודעה שלנו. אבל פה יש עובדה מעניינת. קונפליקט בצורתו הפנימית הוא לא רק טבעי אלא גם נחוץ להתפתחות שלנו, כי רק אחרי מוות (של רעיון, אמונה, או תפיסה לדוגמא) יש לידה מחדש. אבל מתי שאנחנו לא יודעים לעבוד עם התמרת הקונפליקטים הפנימיים ומשליכים אותם על החיצוני שם כבר יש בזבוז אנרגיה והתמקדות בשדה לא נכון. אז השותפות היא לא רק בין הקטבים הזכרי והנקבי אלא באה לידי ביטוי בין המון חלקים בנו שצריכים לעיתים להקשיב ולהכיל אחד את השני/ה על מנת ליצור מציאות מייטיבה.

4. יש לנו לפחות 12 תתי אישיות דומיננטיות – איתם אנחנו נדרשים לשתף פעולה על מנת לעבוד יחד בצורה הרמונית ואינגרטיבית. קחו לדוגמא את תת האישיות של הילד/ה הפנימי/ת. לכולנו יש אותו. ויש לו או לה כמעט תמיד רצון או צורך שונה מהאישיות הבוגרת. זו שותפות חשובה מאין כמוה. איך להכיל ולאהוב את הקטנה בתוכי ובכל זה להנהיג את חיי ממקום בוגר. זה ההבדל בין להיות ילדי לילדותי!

5. כל התנהגות מועילה או מזיקה נובעת משותפות טובה או לא טובה – איך מערכת היחסים שלכם עם אוכל? ועם כסף? עם זמן? לכל אחד ואחת מאיתנו יש הרגלים רעים, שלא לומר התמכרויות במקומות שבהן יש שותפויות יותר חלשות. אם הכסף יותר מידי כוחני בחיים של מישהי הוא יהיה בזבזן. אם יש שותפות חלשה עם אוכל, יווצרו בעיות באכילה רגשית. כל אחת מהשותפיות האלה צריכות להיות מנוהלות על מנת להיות באיזון.

6. אני זה את/ה ואת/ה זה אני – התודעה שלנו יודעת לראות רק את עצמה מבחינה פסיכולוגית. ולכן כל שיפוט, כל דעה, כל מחשבה היא מתוך פילטר תפיסתי מאוד אישי.

 7. הגוף הוא שליח של הנפש – לכולנו יש גוף, וגם נפש. אפילו למי שהיה קשה לו לקבל את ההצהרה הראשונה על המהות הרוחנית שלנו. גם כאן יש שותפות מאוד חשובה. האם אנחנו מקשיבים לתחושות? לרגשות? למשוב שמגיע מתוך הנפש? אם לא הגוף יתנדב להעביר לנו את המידע דרך הפרעות בשינה, באכילה, כאבים ומחלות. שותפות מאוד חזקה גופנפש, מדברים עליה כבר במיין סטרים אפילו משנות ה70…

לפעמים מה שנוגע לנו יותר מידי פשוט מודחק מרוב פחד שיציף אותנו, אז אולי כל אחד ואחת נוכל לחשוב על מהי הנקודה שבה השותפות שלי הכי פחות טובה, ואותה נטפח.

האם זו השותפות שלי עם הגוף שלי? עם חשבון הבנק שלי? עם אנשים אחרים? כל שותפות וכל מערכת יחסים היא שיקוף של מערכת היחסים שלנו בין האישיות לנשמה. ומערכת יחסים טובה ושותפות מפרה בניהם נותנת לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי להיות מאושרים.

דברו אלינו אנחנו מקשיבים