מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות

לחיות חיים טובים ב-7 צעדים

הבלוג של דלית אליהו | מאמנת לחיים

יכול לעניין אתכם גם

חשבו מסלול מחדש

חשבו מסלול מחדש

לפי הפסיכולוגיה הרוחנית, כולנו נשמות שעוברות חוויה אנושית ורק אנחנו אלה שמחליטים מה לעשות עם

אם אתם קמים בבוקר בלי חשק, נכנסים למשרד ושונאים כל רגע, חרדתיים יותר ומהורהרים יותר ובעיקר שואלים את עצמכם: “מה, אלה החיים שלי?”, אז תקשיבו, יש מה לעשות. 7 התחלות קטנות שישנו הכל

כשאתם חושבים על העבודה שלכם אתם מלאי התלהבות? אתם קמים בבוקר  מלאי תשוקה? האם התכניות שלכם לשנה הקרובה מעוררות השראה? או אולי החוויה שלכם היא דווקא של חוסר שקט והתכווצות – תחושה שיצרתם חיים קטנים מידי עבורכם? 

לפני קצת יותר מ-10 שנים הגעתי למצב בו הייתי חייבת לעשות שינוי מאוד גדול בחיים המקצועיים שלי, זאת בעקבות מצב נפשי רעוע שהלך והתדרדר. כבר שנתיים קודם לכן ידעתי שאני לא נמצאת במקום הנכון עבורי ועדיין המשכתי לרקוד במעגלים. הלב שלי ידע את האמת – ובכל זאת הרשיתי לעצמי להיות בת ערובה של הפחד. החיים החיצוניים שלי המשיכו להראות טוב כמו תמיד, אז עבור כל המטרות המוחצנות, המחזה שנקרא “דלית אליהו” עדיין שיחק על כל הבימות בעיר. 

אבל החיים הפנימיים שלי היו כבר מלאים בחרדה ודיכאון. קפיצת האמונה שהייתי צריכה לבצע דרשה יותר אומץ ממה שחשבתי שיש לי. שם, עם רגל אחת כבר בחוץ, למדתי שהישיבה על הגדר היא אף פעם לא מקום נוח להיות בו. 

מה שקרה בסופו של דבר הוא שחוץ מהשליח הראשון, נקרא לו התקפי חרדה, שהבהיר לי שאני חייבת לעשות דברים אחרים עם החיים שלי, הגיע עוד שליח, סוג של מורה רוחני. הוא הגיע ממש אל תוך חיי המדכאים בחברת ההייטק והתלווה אלי לתערוכת הטכנולוגיה בלאס ווגאס, שעבורי בחורף ההוא היתה שיא חוסר השייכות שחשתי כבר שנים. משם יצאתי ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה רוחנית וזה כל מה שהייתי צריכה כדי לעזוב את סיר הבשר שהפך לקדירה מהגיהנום בשבילי. 

קפיצת האמונה שלי הובילה להשתלשלות עניניים ששינו לחלוטין את החיים שלי בצורה הכי מבורכת ומדהימה. החזון שלי של חיים מלאי אהבה, משמעות, ייעוד וסיפוק נפתחו לפני. מאז עשיתי עוד החלטה אמיצה וגדולה גם בחיי האישיים כשהתגרשתי בשנה שעברה, ואותו הדבר קרה – שוב התמלאתי בהכרת תודה על מצבים ואנשים שנכנסו לחיי וברכו אותי בעקבות ההחלטה.

שנת 2016 רק החלה, והיא עוד תחשוף בפנינו הרבה הזדמנויות, בחירות, אתגרים וברכות. מה הלב שלך היה הכי רוצה לבטא באופן אישי ומקצועי? האם אתה שומע את הלב שלך שהוא לוחש לך? או אולי אתה במצב תמידי של הכנת רשימות, רישום הדרישות שהאגו שלך דורש לגבי כל מה ש”צריך” להשלים השנה – והכל על מנת להתקדם במהירות במבוך העכברים ולהשאיר אותך במאבק והתשה אינסופיים. האם יש בך כבר מספיק צמא כדי לחלום על נווה המדבר שבו אפשר פשוט לחיות וליצור?

המסר הזה הוא הזמנה להקשיב לקול השקט ולקבל השראה והכוונה מהלב. הנשמה שבך יודעת מה אתה רוצה לעשות, מי אתה רוצה להיות ולמה הגענו לפה. שב עם עט ונייר מולך ותקשיב למוסיקה של הלב שרה את שיר הנשמה.

התרגול הזה יביא לך השראה ובהירות. האם יש בך קריאה לשותפות? להבאה של חיים חדשים לעולם? אומץ לבצע שינויים גדולים? האם יש בך נכונות להקריב את הישיבה על הגדר ולכבד את הקריאה של הלב?

7 צעדים פרקטיים לחיים מתוך חזון אישי

1. זמן שקט. שבו בהקשבה של 5-15 דקות או יותר ואז כתבו את הדברים שמסקרנים אתכם, על המתנות שיש לכם לתת ועל החוויות והביטויים בהם אתה מוצא תחושת ייעוד, משמעות, הנאה, וסיפוק.

המון מתאמנים אומרים לי שהם לא יכולים “לשבת בשקט”. אז אני מסבירה להם תמיד שזה פשוט האגו שלא רוצה לוותר על האחיזה שלו בחיים, לכן העיסוק המוגזם במסכים שלוקחים “תשומת לב” ולכן ההתנגדות. נשימות עמוקות והחלטה איתנה, זה כל מה שצריך כדי לפנות מקום לאלטרנטיבה של מנהיגות הלב. מתאמנת צעירה שלי שהחלה תהליך לא מזמן לקחה על עצמה רק את התרגול הזה. בתוך חודש וחצי היא הצליחה לעזוב עבודה שלא אהבה (מול דעות של אנשים משמעותיים בחייה שניסו למנוע בעדה), ולמצוא את הייעוד האמיתי שלה, ולאחר כחודש נוסף היא קיבלה הצעת עבודה מדהימה בתחום שהיא גילתה שהיא רוצה לעסוק בו. כן, היא גם מאוד מוכשרת ועשה כמה צעדים פרקטיים, אבל בלי ההתחלה של שקט וכתיבה מאומה לא היה מתרחש.

2. תציבו כוונה לחיות חיים בעלי משמעות עם תחושת סיפוק, מתוך הקשבה וכבוד לקריאה של הלב. יש עוצמה אדירה בכוונה. כוונות כמו: במה תרצו להכיר, עם מה ומי תרצו לחבור, ואיך תוכלו לחיות את הייעוד שלכם, יכולות להפוך לתפילות חזקות ובקשה לעזרה רוחנית. שמרו את הכוונות הכתובות במקום שתוכל לקרוא אותן כל יום.

3. התחברו למרכז הלב שלכם ודרכו בקשו מהרוח שבכם: “בהתחשב הניסיון, היכולות, המתנות והכישורים שלי, בבקשה הראי לי את הדרכים שבהם אוכל להבין איך אני יכול לעשות שירות”. זו יכולה להיות דרך נפלאה לסיים את היום לפני השינה, וגם דרך נהדרת לקבל הכוונה פנימית לגבי הייעוד שלכם. לכל אחד ואחת מאתנו יש דרך בה בחרנו לשרת, אם רק נגלה את דרך השירות שלנו, כל העולם ישרת אותנו חזרה באהבה. בשנה האחרונה אני נפעמת עד כמה אני מקבלת חזרה, לאו דווקא מאותם אנשים, גם, אבל פשוט בדרכים הכי מדהימות ובלתי נתפסות שהיקום מפנק אותי.

4. בחרו לחיות באומץ אל תוך הסיפור החדש שלכם. עשו את הדברים שאתם  הכי אוהבים והביאו אהבה לכל מה שאתם עושים. אהבה היא שדה משיכה עוצמתי – נסו זאת גם בעבודה – אפילו הנוכחית גם אם היא עדיין לא אידאלית – בגידול ילדים, באמנות, בכל פעולה מורכבת או פשוטה.

5. הפסיקו לשפוט את עצמכם. בצעו דיאלוג פנימי עם האני האותנטי שלכם דרך  סליחה עצמית על שיפוטים. הכלי הזה יסלול דרך לנוכחות ולהגשמת הייעוד שלכם – גם בקו המטרות וגם בקו ההתפתחות הרוחנית. דברים יהפכו למאוד ברורים. סליחה עצמית על שיפוטים היא מעבר מחשיבה שלילית ומחלישה לקבלה, וממנה לחשיבה מעצימה. השכל הוא משרת, לא אדון. נניח אם אמרתם לעצמכם “איזה טיפש אני, לא הייתי צריך להגיד ככה וככה בפגישה”, אז תוכל להגיד לעצמך כדי לבטל את זה “אני סולח לעצמי על כך ששפטתי את עצמי כטיפש, האמת היא שעשיתי את המיטב בפגישה”. ותזכרו, ציניות היא מנגנון הגנה – אפשר להיות גם מאושרים וגם קולים.

6. טפחו את עצמכם ואת החלומות שלכם דרך פיתוח דיבור חיובי, תומך, ומעודד, ודרך השתתפות בפעילויות מעוררות השראה עבורכם, שמביאות אותך למודעות יותר שלמה לגבי הטוב והנפלא של מי שאתם.

7. נקטו בפעולה אחת, צעד אחד קטן, כל יום, שהוא מענה על הקריאה של הלב לחיות חיים של החזון שלכם. היקום מתגמל פעולות, לא מחשבות. צרו אתגר ל-33 יום בו תיקחו צעד אחד קטן כל יום למען חיים מתוך משמעות גדולה יותר, מתוך יעוד וסיפוק בחיים. צעדים קטנים שנלקחים יכולים לפתוח דלתות שלא דמיינת. היו מוזמנים להפתעות.

דברו אלינו אנחנו מקשיבים